Zalety platformy sprzedażowej Amazon

Zalety platformy sprzedażowej Amazon

Internet

Amazon może pochwalić się wieloma zaletami, których nie ma jego konkurencja. Przede wszystkim oferuje najlepsze warunki sprzedawcom (między innymi za możliwość wystawienia swoich ofert za darmo lub dostępu do usługi FBA). Zapewnia także dostęp swoim klientom do ogromnej ilości wysokiej jakości produktów, a sprzedawcom – do niebagatelnej liczby potencjalnych klientów. Jakie jeszcze zalety sprawiają, że Amazon jest idealnym miejscem na rozpoczęcie swojego biznesu online?

Największa platforma sprzedażowa w internecie

Amazon nie ma sobie równych pod względem swojego zasięgu. Jest platformą międzynarodową. Możemy na niej kupować i sprzedawać rzeczy z dowolnego miejsca na świecie, a przy tym liczyć na wysoką jakość zakupionych produktów, jak i usług świadczonych przez sprzedawców czy samego Amazona.

W porównaniu na przykład z konkurencyjnym eBayem – szacuje się, że Amazon może pochwalić się aż trzykrotnie większą liczbą aktywnych użytkowników. Poza tym niestety często eBay kojarzy się z nieuczciwymi sprzedawcami, a wiele osób skarży się na nieprzyjemne doświadczenia związane z tą platformą. Amazon pozostaje jednak na wysokim poziomie, jeśli chodzi o zaspokajanie potrzeb swoich klientów. To oznacza, że jako sprzedawcy będziemy mieli lepszy start na Amazonie pod wieloma względami. Jeśli zyskamy tam klientów i będą oni zadowoleni z transakcji, możemy liczyć na to, że będzie to procentować na naszą korzyść w niesamowicie szybkim tempie.

Usługa FBA – Fulfillment by Amazon

FBA to usługa wspomagająca sprzedawców korzystających z platformy. Dzięki niej po wystawieniu aukcji nie będziemy musieli za bardzo przejmować się dalszym procesem handlowym. Po wysłaniu produktów do jednego z magazynów Amazona to jego pracownicy będą zbierać zamówienia, przygotowywać je i rozsyłać do klientów. Zajmą się także za nas kontaktem z klientem.

Stanowi to niezwykłe ułatwienie dla sprzedawców. W zasadzie najważniejszą kwestią, jaką pozostaje się nam wtedy zająć, jest wyszukiwanie odpowiednich produktów do wystawienia oraz działalność marketingowa. Amazon oczywiście bierze za usługę FBA uczciwą część zarobków, ale w końcu i tak musielibyśmy zatrudnić kogoś do wykonywania tych czynności, jeśli mamy zamiar prowadzić na Amazonie poważny biznes.

Usługa Amazon Prime

Amazon Prime kierowany jest dla klientów Amazona. Korzystanie z tej usługi przez klientów daje również sporo sprzedawcom. Amazon Prime poza gwarantowaniem dostępu do usług streamingowych (i innych temu podobnych) zachęca również klientów do robienia większych, częstszych zakupów na Amazonie. Dzieje się tak za sprawą specjalnych ofert kierowanych tylko dla klientów z aktywną subskrypcją. Mogą być one ograniczone czasowo albo polegać na uzyskiwaniu dostępu do niektórych specjalnych ofert wcześniej niż reszta „zwykłych” użytkowników. Amazon Prime gwarantuje także szybką wysyłkę i inne korzyści tego pokroju.

Subskrypcja kosztuje około 8 dolarów miesięcznie lub 69 dolarów rocznie. Jest niestety bardziej ukierunkowana na osoby z zachodniej strony świata, więc korzyści z niej wynikające będą bardziej odczuwalne, kiedy będziemy eksportować nasze dobra za granicę.

Artykuł powstał przy współpracy z Nethansa.com

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments