Jeśli chodzi o reklamę coraz częściej spotykamy się z twierdzeniem, że wiele spotów reklamowych i haseł marketingowych oraz chwytów balansują na granicy normy i dobrego smaku. Niektóre z kategorii tych ekstrawaganckich są jednak w stanie przyciągać rzesze zainteresowanych. Oznacza to, że nie jest to wcale takie głupie, jakie pozornie się wydaje.
Spis Treści
ToggleMarketing źródłem promocji PR
Jeśli coś wzbudza zainteresowanie jest przecież skuteczne- twierdzą specjaliści PR . W niektórych przypadkach mylą się jednak, ponieważ w zależności do jakiego odbiorcy skierowana jest reklama, musi ona być intelektualnie dostosowana do niego. Podobnie jak pozycjonowanie stron www, promocja produktu lub usług musi być skuteczna do samego końca, czyli do momentu sprzedaży, czy też podpisania umowy. Jeśli internauta otrzymuje pierwszą stronę wyników w wyszukiwarce, odsłania witryny, czyli utrzymanie pierwszej pozycje w internecie jest skuteczne. Podobnie powinna działać reklama. Skoro trafia do potencjalnego klienta, powinna skłonić go również do zakupu promowanego przedmiotu. Niestety wiele reklam nie do końca zostaje przemyślane. Swoim poziomem i często infantylizmem trafiają nie do odbiorcy, który kupi dany produkt, lecz do takiego, który tylko z ciekawości samego scenariusza reklamy, obejrzy spot.
Wizytówka internetowa podstawą
Jak Cię widzą, tak cię piszą – to bardzo stare powiedzenie ma ciągle obicie w rzeczywistości, bez względu na upływający czas. Strona internetowa jest wizytówką każdej firmy w sieci internetowej. Od jej wyglądu, od informacji na niej zawartych zależy czy klient skorzysta z oferty, czy też będzie szukał dalej. Taka strona musi przyciągać zainteresowanie swoją treścią, kolorem i szatą graficzną. Musi być oryginalna i zrozumiała dla odwiedzającego ją internauty.
Duże znaczenie dla strony ma także pozycjonowanie stron, które pozwala na usytuowanie strony na najwyższych miejscach wyszukiwarek internetowych. Tylko wysoka pozycja strony umożliwia znalezienie firmy wśród tysięcy podobnych ofert. Warto także stronę firmy dobrze podlinkować. Nową formą internetowego marketingu jest też tak zwany marketing szeptany oraz prowadzenie forum, skupiającego zainteresowanych klientów. Firmy w ramach działalności marketingowej często uruchamiają fan page, które przyciągają potencjalnych zainteresowanych, a tym samym rokują na zwiększenie zysków. Równocześnie z kampanią internetową powinna pojawiać się kampania reklamowa w mediach tradycyjnych oraz kampania mailingowa. Im lepiej zorganizowana promocja, tym więcej szans na rozwój firmy.
Marketing w Twojej działalności
Wielu przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą stara się oszczędzać na wszelkiego rodzaju usługach, które powiązane są z prowadzeniem firmy. W tym celu kupują specjalne programy do prowadzenia malej księgowości, aby oszczędzić na opłacaniu biura rachunkowego. Właściciele takich małych firm także stawiają na własne siły w kampaniach marketingowych oraz samodzielnie promują swoje usługi i produkty w internecie.
Niestety nie zawsze mają oni możliwości stworzenia dobrej promocji. Wydawałoby się, że budowa strony internetowej nie jest wielką filozofią i samodzielnie można ją wykonać. Jednak skuteczne pozycjonowanie stron wymaga doskonałych narzędzi, doświadczenia i wiedzy o algorytmach wyszukiwarek i obszarach SEM i SEO. Nie wystarczy stworzyć stronę, musi być ona widoczna i łatwo wyszukiwana wśród miliona konkurencyjnych witryn internetowych.
Warto zlecić optymalizacje osobom z dużym doświadczeniem, aby uzyskać jak najlepsze wyniki i utrzymać wysokie pozycje przez dłuższy czas. Nie warto oszczędzać na sprawach, od których zależy zysk firmy, a których samodzielnie nie jesteśmy w stanie wykonać dobrze. Profesjonalizm przy tak licznej konkurencji, w każdej branży, jest wręcz podstawą.