Aby rozpocząć proces demontażu starego paska klinowego, **otwórz maskę samochodu** i upewnij się, że silnik jest całkowicie schłodzony. Następnie:

  • **Usuń osłony** w przestrzeni silnika, jeśli są na swoim miejscu, aby uzyskać łatwiejszy dostęp do paska klinowego.
  • Znajdź napinacz paska, który zazwyczaj znajduje się na przodzie silnika i może być regulowany za pomocą klucza nasadowego.
  • Użyj klucza, aby poluzować napięcie paska – napinacz można przesunąć, zmieniając napięcie paska klinowego.

Kiedy pasek jest luźny, możesz go bez problemu zdjąć z kół pasowych.

CzynnośćOpis
Usuń osłonyOdsłania przestrzeń silnika, umożliwiając dostęp do paska.
Poluzuj napinaczZmień napięcie paska za pomocą klucza nasadowego.
Usuń pasekZdejmij pasek z kół pasowych, gdy będzie luźny.

**Przesuwając napinacz** i zdejmując pasek, zachowaj szczególną ostrożność, aby nie uszkodzić innych elementów w komorze silnika. Po usunięciu paska dokładnie sprawdź stan napinacza i kół pasowych, aby upewnić się, że nie ma na nich żadnych uszkodzeń lub zużycia. Czasami warto również dokładnie obejrzeć stary pasek klinowy, aby zidentyfikować ewentualne problemy, które mogły go dotknąć podczas użytkowania.