Jak wybrać agencję social media?

Jak wybrać agencję social media?

Warto przeczytać

Promocja biznesu coraz częściej przenosi się do mediów społecznościowych. To dlatego przedsiębiorcy zaczynają zauważać, że istnieje agencja social media. Warszawa i inne duże miasta od kilku lat zapewniają promocję w mediach społecznościowych. Po czym poznać, że konkretna agencja spełni nasze oczekiwania?

Agencja do zadań specjalnych

Czym zajmuje się agencja social media? Warszawa ma sporo podmiotów, które oferują podobne usługi. Są to agencje reklamowe, social media, digitalowe, public relations, interaktywne, strategiczne. Na pierwszy rzut oka nie wiadomo, na czym polegają różnice pomiędzy nimi. Jeśli jednak interesuje cię prowadzenie konta na portalach społecznościowych, szukaj agencji social media. To w niej znajdziesz specjalistów od Facebooka czy Instagrama. Profesjonalna agencja pokazuje swoje portfolio, zwane też „case studies”. W ten sposób szybko udowodni, że jej działania są efektywne.

Czy duży może więcej?

Uważasz, że lepiej zajmie się twoimi sprawami duża agencja social media? Warszawa oferuje usługi zarówno małych, jak i większych podmiotów. Te duże zwykle mają bogate doświadczenie. Jednak ich klienci nieraz skarżą się, że pracownicy takiej agencji nie poświęcają im wystarczająco dużo czasu. W przypadku dużych firm bywa, że jedna osoba ma pieczę nad wieloma projektami. To dlatego można odnieść wrażenie, że jest nieco mniej zaangażowana w nasze sprawy. Szukasz agencji, która poświęci ci sporo uwagi? Zapytaj wybraną firmę, ile projektów realizuje w skali miesiąca. Przy 3-5 jest szansa, że twoje sprawy będą omawiane szczegółowo.

Poznaj sposoby pracy agencji

Liczysz na dobre, ale przede wszystkim merytoryczne teksty? Agencja social media w Warszawie na pewno stworzy je dla ciebie. Pamiętaj jednak, że to ty jesteś ekspertem w swojej branży. To do ciebie należy więc kontrola stworzonych materiałów. Zanim zostaną opublikowane, musisz je sprawdzić. Upewnij się, że otrzymasz je z odpowiednim wyprzedzeniem. Nie masz własnych zdjęć do publikacji? Zapytaj, skąd agencja czerpie zdjęcia i inspiracje do tworzenia publikacji w mediach społecznościowych. Zadbaj o spójność tworzonych treści. Dopytaj, kto ewentualnie odpowiada za tłumaczenie, jeśli potrzebujesz tekstów w innym języku.

Optymalizacja działań reklamowych i raportowanie

Każda agencja social media w Warszawie działa we własnym trybie. Sprawdź, jak często będzie doglądana twoja kampania. Czy agencja robi to codziennie, co tydzień lub może co miesiąc? Ustal ilość i częstotliwość publikowanych treści. Wszystkie działania muszą być raportowane. Większość osób decyduje się na raporty miesięczne. Niektórzy wolą takie zestawienie otrzymywać co 10 dni. Poproś nie tylko o dane liczbowe, ale też zrzuty ekranu, prezentujące najlepiej działające posty czy reklamy.

Współpraca z agencją social mediach wymaga podpisania umowy. Dzięki niej obydwie strony wiedzą, do czego są zobowiązane i przez jaki czas. Umowa powinna zawierać wszystkie niezbędne kwestie, nawet z pozoru mało istotne.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments