Świat marketingu obejmuje wiele narzędzi służących zwiększeniu sprzedaży. Materiały POS plasują się na pierwszej linii frontu w kontakcie z klientem, dlatego pełnią kluczową rolę w procesie transakcyjnym.
Opowiemy, jak tworzyć materiały POS, aby spełniały one swoją funkcję w jak najlepszym stopniu.
Spis Treści
ToggleCzym są materiały POS?
POS to skrót z języka angielskiego, oznaczający point of sale. Materiały POS swoją historią sięgają zarzewia handlu, kiedy zaistniała konieczność prezentacji sprzedawanych dóbr, aby przyciągnąć uwagę klientów. Badania nad mechanizmami zakupowymi stwierdzają, że zdecydowana większość decyzji o zakupie produktów życia codziennego zostaje podjęta pod wpływem chwili, bez głębszej analizy potrzeb. Dlatego tak istotne staje się zaprezentowanie towaru w jak najbardziej efektowny sposób, pozostając zarazem wiernym idei mniej znaczy więcej. Materiały POS to wszelkiego rodzaju produkty reklamowo-informacyjne, umieszczane wewnątrz przestrzeni sklepowej. Są nimi np. dyspensery, standy, roll-upy, stoiska degustacyjne, naklejki podłogowe, ulotki, reklamy świetlne, broszury czy zawieszki sufitowe. Każdy z tych materiałów spełnia określoną funkcję. Od ich przemyślanego rozstawienia zależy skuteczność przekazu, dlatego projekt organizacji materiałów POS powinien być poparty wiedzą z zakresu psychologii zakupowej i specyficznych uwarunkowań danej branży.
Efektywne materiały POS – jak je projektować, aby wspierać proces sprzedaży?
Projektując rozmieszczenie materiałów POS należy przede wszystkim unikać szumu informacyjnego, który nie tylko nie przyniesie pożądanego rezultatu, ale wręcz odstraszy klientów od zakupu. Strategia wykorzystywania tego typu narzędzi marketingowych musi być szyta na miarę i personalizowana pod kątem każdego produktu i sklepu z osobna. Ekspozycja towaru musi wystąpić w miejscu jak najbardziej widocznym, jednak nie może interferować z pozostałymi produktami z oferty. Aby narzędzia reklamowe były nie tylko efektowne, ale przede wszystkim efektywne materiały POS powinny generować maksymalne efekty przy minimalnym nakładzie sił. Oznacza to, że podczas tworzenia strategii ich rozmieszczenia, należy mieć przede wszystkim na uwadze rozsądną ilość narzędzi POS, a także ich właściwe rozmieszczenie. Poza wiedzą i doświadczeniem, przyda się tu także duża doza biznesowej intuicji i gruntownego zrozumienia procesów sprzedaży.
Materiały POS w ofercie Merservice
Często najlepszym rozwiązaniem w aspekcie rozmieszczenia materiałów POS okazuje się skorzystanie z usług firmy zewnętrznej, działającej w obszarze wsparcia sprzedaży. W Merservice od kilkunastu lat wspieramy sprzedaż dla przedsiębiorstw z różnych branż, wykorzystując do tego także efektywne materiały POS. Jesteśmy dystrybutorem materiałów POS na całą Polskę, oferując także ich montaż na miejscu. Dla naszych klientów tworzymy od podstaw fundamenty marketingowego sukcesu, rekomendując optymalne rozwiązania. W kwestii materiałów POS opowiadamy się za przemyślanym minimalizmem, nastawionym na funkcjonalność i dobrze interpretującym zachowania klientów. Znamy od podszewki psychologię dokonywania zakupów. Wiemy, jakich materiałów POS użyć w danym miejscu i czasie, aby zagwarantować ich skuteczność. Merservice to rzetelny partner na drodze do szybkiego i długotrwałego wzrostu zysków ze sprzedaży. Zachęcamy do zapoznania się naszą ofertą i kontaktu, podczas którego objaśnimy wszelkie wątpliwości i wspólnie stworzymy najlepszy plan wsparcia sprzedaży.