Jak nie przynosić stresu z pracy do domu?

Jak nie przynosić stresu z pracy do domu?

Warto przeczytać

Prawdopodobnie każdemu chociaż raz zdarzyło się rozładować stres z pracy na partnerze, dzieciach, przyjaciołach czy innych bliskich osobach. Jednak przenoszenie nerwów z pracy na grunt domowy niesie za sobą wiele negatywnych konsekwencji.

Mowa na przykład o zaburzeniu więzi rodzinnych i relacji, problemach ze zdrowiem, konfliktach i napięciach. Szczególnie, że stresowi często towarzyszą wybuchy złości, niepokój, nerwowość, poirytowanie. Czasami przydatne może okazać się przyjmowanie suplementów diety zawierających składniki o działaniu poprawiającym nastrój takie jak szafran, zawarty np. w suplemencie diety Miralo. Na stres zaleca się także różnego rodzaju techniki relaksacyjne. Oto porady, jak nie przynosić nerwów z pracy do domu.

Stawianie granic

We współczesnym świecie normą jest praca po godzinach. Wpływ na to mają także pracodawcy, którzy niejednokrotnie wymagają od pracownika gotowości w każdym miejscu i o każdej porze – również poza godzinami pracy. Nieoddzielanie pracy od czasu prywatnego może mieć jednak wiele negatywnych konsekwencji dla zdrowia psychicznego.

Mowa w szczególności o stresie. Jeśli nie ma innej możliwości i przynoszenie „papierkowej roboty” z biura do domu staje się koniecznością, bardzo ważne jest zorganizowanie sobie przestrzeni do pracy. A także wyznaczenie konkretnych godzin pracy. Nie musi być to cały gabinet – wystarczy biurko. Ważne jednak, aby nie były to miejsca, w których zazwyczaj się relaksujemy, czyli łóżko lub kanapa. W przeciwnym wypadku odpoczynek może być utrudniony, a w czasie pracy częściej będzie towarzyszyła nam pokusa zrobienia sobie przerwy.

Stworzenie rytuału związanego z wyjściem z pracy

Przydatne w walce ze stresem może być danie mózgowi sygnału, że dzień w pracy się zakończył. W jaki sposób to zrobić? Wystarczy wypracować sobie swój osobisty rytuał. Może być to na przykład miłe pożegnanie się z kolegami i koleżankami, posprzątanie swojego biurka czy przygotowanie materiałów na kolejny dzień.

Dobrym pomysłem jest także relaksowanie się w czasie drogi do domu, na przykład słuchanie ulubionej muzyki, e-booka lub podcastów czy czytanie książki. Aktywnościami, które kończą dzień w pracy i rozpoczynają „tryb rodzinny” czy „tryb relaksu” są także siłownia, spacer, medytacja.

Uzupełnienie swojej diety o suplementy

W walce z objawami stresu mogą być przydatne suplementy diety zawierające składniki o działaniu poprawiającym nastrój, na przykład Miralo. Wpływ Miralo na uspokojenie nerwów jest związany z wyjątkowym składem suplementu. Miralo zawiera ekstrakt z witanii ospałej, zwanej też ashwagandhą, która pomaga zwiększyć odporność na stres.[1] W skład Miralo wchodzi również szafran (ekstrakt z szafranu), który poprawia nastrój. Miralo (na stres i na uspokojenie) może być przyjmowany w ciągu dnia, ponieważ składniki w nim zawarte nie wpływają na koncentrację i nie powodują senności. [2]

Przypisy:

[1] Pingali U, Pilli R, Fatima N. Effect of standardized aqueous extract of Withania somnifera on tests of cognitive and psychomotor performance in healthy human participants. Pharmacognosy Res. 2014;6(1):12-18.

[2] Lymperopoulou CD and Lamari FN, Saffron Safety in Humans: Lessons from the Animal and Clinical Studies. Med Aromat Plants 2015, 4:5

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o