Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

Możliwości reklamowe w serwisie YouTube są ogromne. Jeżeli ciężko Ci połapać się w bieżących formatach reklamowych i potrzebujesz usystematyzować sobie wiedzę by móc rozpoznać i poprawnie sklasyfikować reklamy na YouTube to ten artykuł jest dla Ciebie.

W tym wpisie opisane zostały następujące typy reklam w YouTube:

  • Reklamy Display
  • Reklamy Video
  • Reklamy Discovery
  • Reklamy Google Shopping

Reklamy Display

Pierwszym z omawianych typów reklamy video na YouTube jest reklama displayowa w formie banerów, które mogą wyświetlać się poza ekranem odtwarzanego wideo oraz bezpośrednio na ekranie filmu.

Reklamy displayowe towarzyszące wideo

Ten tym reklam wyświetla się nad proponowanymi filmami, które znajdują się po prawej stronie. Format 300×250 oraz 300×60 wyświetla się wyłącznie na komputerach. Bardzo dobry format, który służy do utrzymania uwagi użytkownika YouTube podczas oglądania przez niego filmu w serwisie. Przez cały czas trwania materiału filmowego emitowana jest reklama w prawym górnym rogu. Może to być zarówno statyczna grafika, animowany baner lub też może występować w wersji tekstowej.

Nakładki reklamowe na ekranie odtwarzanego filmu

Również na komputerach wyświetlają się nakładki reklamowe na wideo. Prezentowane są formaty graficzne lub tekstowe o rozmiarze 468×60 lub 728×90. Warto zwrócić uwagę, że reklamy w wersji tekstowej są przeźroczyste. Jeżeli nie chcemy z nich korzystać, wówczas pozostaje nam zaprojektowanie wersji graficznych.

Reklamy Video

Pomijalne reklamy wideo

To najpopularniejszy format reklamy wideo w YouTube, który można zobaczyć przed, w trakcie lub po zakończeniu filmu. Nazwa tej reklamy to Trueview Instream. Pominięcie możliwe jest po obejrzeniu co najmniej 5 sekund reklamy. Po upływie 5 sekundy w prawym dolnym rogu ekranu wideo pojawia się przycisk „Pomiń reklamę”. Wciśnięcie go powoduje zatrzymanie reklamy i powrót do odtwarzania filmu. Co ważne, reklama wyświetlana jest zarówno na komputerach, smartfonach, tabletach. Dodatkowo ten typ reklamy można również zobaczyć na telewizorach oraz konsolach do gier. W przypadku reklamy Instream możliwa jest również sytuacja, w której wyświetli się jedna reklama po drugiej.

Niepomijalne reklamy wideo

Format również należy do rodziny reklam InStream. Jedyna różnica jest taka, że nie można go pominąć i trzeba obejrzeć reklamę do końca co w przypadku dłuższych reklam może być męczące dla użytkownika, który zasypywany jest każdego dnia wieloma reklamami w YouTube. W przypadku takich formatów dobrze jest stworzyć ciekawą, angażującą reklamę, która zwróci uwagę widowni na YouTube i obejrzy z zainteresowaniem taką reklamę.

Przerywnik reklamowy

Trwająca zaledwie 6 sekund reklama InStream, której nie można pominąć. Wyświetla się zarówno na komputerach jak i smartfonach i tabletach. Inna nazwa przerywnika, którą możesz kojarzyć to Bumper Ad.

Sekwencja reklam video

Format reklamowy, która został wprowadzony w ostatnim czasie. Umożliwia ustawienie kilku reklam video w kolejności w jakiej będą prezentowane użytkownikom. Dzięki temu ten typ kampanii pozwala na „opowiedzenie historii” o swojej marce i zachęcenie do marki lub bezpośrednio do zakupu poprzez ten typ reklam.

Reklamy Discovery

Typ reklamy, która promuje konkretny film na kanale w YouTube lub tez sam kanał w tym serwisie. Wyświetlić może się w wynikach wyszukiwania YouTube lub też na stronie odtwarzania filmu w YouTube – po prawej stronie na liście proponowanych materiałów filmowych.

Reklamy Google Shopping

Karta Sponsorowana

W prawej części odtwarzanego ekranu wideo mogą również pojawić się produkty pochodzące z Google Shopping, które nawiązywać mogą do danego wideo. Po pewnym czasie belka z kartami produktów chowa się do prawej strony, ale można ją oczywiście rozwinąć, by móc ponownie przejrzeć produkty.
Jak widzisz formatów reklamowych, z których można korzystać w ramach kampanii Google Ads jest bardzo dużo.

Więcej na temat formatów reklamowych znajdziesz na stronie internetowej https://lukaszwisniak.pl/

0 0 votes
Article Rating
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Subscribe
Powiadom o
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

półosie objawy

Znaleziony temat: półosie objawy Poradnik: Półosie – objawy, naprawa, wymiana Półosie są jednym z kluczowych elementów układu napędowego samochodu. Odpowiadają za przekazywanie momentu obrotowego z

Czytaj więcej »

CEPHALALGIA 0333-1024 1468-2982

Nazwa CEPHALALGIA 0333-1024 1468-2982   Unikalny numer czasopisma:    3423   Nazwa czasopisma:    CEPHALALGIA 0333-1024 1468-2982   liczba punktów:   100   Przypisane dyscypliny

Czytaj więcej »

wypadek na a4

Znaleziony temat: wypadek na a4 Wypadek na A4 – jak uniknąć niebezpieczeństwa na drodze? Wypadki drogowe niestety zdarzają się bardzo często. Jednym z miejsc, gdzie

Czytaj więcej »

Polecane wpisy

6
0
Would love your thoughts, please comment.x