Możliwości reklamowe w serwisie YouTube są ogromne. Jeżeli ciężko Ci połapać się w bieżących formatach reklamowych i potrzebujesz usystematyzować sobie wiedzę by móc rozpoznać i poprawnie sklasyfikować reklamy na YouTube to ten artykuł jest dla Ciebie.
Spis Treści
ToggleW tym wpisie opisane zostały następujące typy reklam w YouTube:
- Reklamy Display
- Reklamy Video
- Reklamy Discovery
- Reklamy Google Shopping
Reklamy Display
Pierwszym z omawianych typów reklamy video na YouTube jest reklama displayowa w formie banerów, które mogą wyświetlać się poza ekranem odtwarzanego wideo oraz bezpośrednio na ekranie filmu.
Reklamy displayowe towarzyszące wideo
Ten tym reklam wyświetla się nad proponowanymi filmami, które znajdują się po prawej stronie. Format 300×250 oraz 300×60 wyświetla się wyłącznie na komputerach. Bardzo dobry format, który służy do utrzymania uwagi użytkownika YouTube podczas oglądania przez niego filmu w serwisie. Przez cały czas trwania materiału filmowego emitowana jest reklama w prawym górnym rogu. Może to być zarówno statyczna grafika, animowany baner lub też może występować w wersji tekstowej.
Nakładki reklamowe na ekranie odtwarzanego filmu
Również na komputerach wyświetlają się nakładki reklamowe na wideo. Prezentowane są formaty graficzne lub tekstowe o rozmiarze 468×60 lub 728×90. Warto zwrócić uwagę, że reklamy w wersji tekstowej są przeźroczyste. Jeżeli nie chcemy z nich korzystać, wówczas pozostaje nam zaprojektowanie wersji graficznych.
Reklamy Video
Pomijalne reklamy wideo
To najpopularniejszy format reklamy wideo w YouTube, który można zobaczyć przed, w trakcie lub po zakończeniu filmu. Nazwa tej reklamy to Trueview Instream. Pominięcie możliwe jest po obejrzeniu co najmniej 5 sekund reklamy. Po upływie 5 sekundy w prawym dolnym rogu ekranu wideo pojawia się przycisk „Pomiń reklamę”. Wciśnięcie go powoduje zatrzymanie reklamy i powrót do odtwarzania filmu. Co ważne, reklama wyświetlana jest zarówno na komputerach, smartfonach, tabletach. Dodatkowo ten typ reklamy można również zobaczyć na telewizorach oraz konsolach do gier. W przypadku reklamy Instream możliwa jest również sytuacja, w której wyświetli się jedna reklama po drugiej.
Niepomijalne reklamy wideo
Format również należy do rodziny reklam InStream. Jedyna różnica jest taka, że nie można go pominąć i trzeba obejrzeć reklamę do końca co w przypadku dłuższych reklam może być męczące dla użytkownika, który zasypywany jest każdego dnia wieloma reklamami w YouTube. W przypadku takich formatów dobrze jest stworzyć ciekawą, angażującą reklamę, która zwróci uwagę widowni na YouTube i obejrzy z zainteresowaniem taką reklamę.
Przerywnik reklamowy
Trwająca zaledwie 6 sekund reklama InStream, której nie można pominąć. Wyświetla się zarówno na komputerach jak i smartfonach i tabletach. Inna nazwa przerywnika, którą możesz kojarzyć to Bumper Ad.
Sekwencja reklam video
Format reklamowy, która został wprowadzony w ostatnim czasie. Umożliwia ustawienie kilku reklam video w kolejności w jakiej będą prezentowane użytkownikom. Dzięki temu ten typ kampanii pozwala na „opowiedzenie historii” o swojej marce i zachęcenie do marki lub bezpośrednio do zakupu poprzez ten typ reklam.
Reklamy Discovery
Typ reklamy, która promuje konkretny film na kanale w YouTube lub tez sam kanał w tym serwisie. Wyświetlić może się w wynikach wyszukiwania YouTube lub też na stronie odtwarzania filmu w YouTube – po prawej stronie na liście proponowanych materiałów filmowych.
Reklamy Google Shopping
Karta Sponsorowana
W prawej części odtwarzanego ekranu wideo mogą również pojawić się produkty pochodzące z Google Shopping, które nawiązywać mogą do danego wideo. Po pewnym czasie belka z kartami produktów chowa się do prawej strony, ale można ją oczywiście rozwinąć, by móc ponownie przejrzeć produkty.
Jak widzisz formatów reklamowych, z których można korzystać w ramach kampanii Google Ads jest bardzo dużo.
Więcej na temat formatów reklamowych znajdziesz na stronie internetowej https://lukaszwisniak.pl/