Wiele marek ma ogromne problemy z dotarciem do klientów na Amazon z powodu braku rozpoznawalności, jakości przekazu i po prostu braku widoczności.
Działania marketingowe wspierające i budujące branding na Amazon mają kluczowe znaczenie dla budowania wartości marki, budowania relacji z kupującymi i budowania zaufania.
Dobrą wiadomością jest to, że obecnie do dyspozycji jest o wiele więcej narzędzi niż kiedykolwiek, aby budować swoją rozpoznawalność marki na Amazon.
Poznaj sposoby na wzmocnienie marki na Amazon, która stanie się jeszcze ważniejsza wraz ze wzrostem konkurencji w nadchodzących latach.
Zwiększony wolumen marek na Amazon a w szczególności marek własnych (private label) doprowadził do większej konkurencji. To wymaga mocnego skupienia się na wykorzystaniu kreatywności jako strategicznego wyróżnika. Marki muszą projektować swój przekaz z myślą o konwersji, jeśli chcą się wyróżniać na tle konkurencji.
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Amazon Brand Registry – co daje rejestracja właścicielowi marki?
1. Opowiedz o swojej marce na Amazon
Większość marek ma już swój wizerunek stworzony poza Amazon. Komunikuje się z klientami i odbiorcami poprzez swój sklep firmowy, media społecznościowe, reklamy. Jak przenieść tę komunikację na Amazon?
Amazon rozumie te potrzeby i oferuje kilka narzędzi ułatwiających to działanie.
Sklepy firmowe: Dedykowany sklep firmowy Amazon Store daje klientom możliwość przeglądania i kupowania wszystkich produktów marki w jednym miejscu. Taki dedykowany sklep na platformie Amazon dostępny jest pod adresem www.amazon.com/nazwa_twojej_marki Taki adres internetowy to kolejny, świetny sposób na wykorzystanie reputacji Amazon do budowania własnego wizerunku.
Infografiki na stronie produktów. Amazon zapewnia sprzedawcom maksymalną kontrolę nad komunikacją wizualną.
Rich content w specjalnej części karty produktowej. Amazon zachęca marki aby w atrakcyjny sposób, szczególnie graficzny wzbogacały karty produktów, dodawały dodatkowe treści, opisy, zdjęcia lifestyle, opowiadały o wyróżnikach produktów, cechach i przewagach
2: Wykorzystaj maksymalnie swój Amazon Store
Twój sklep na Amazon jest miejscem, w którym możesz zaprezentować całe portfolio produktowe swoim klientom i odbiorcom. Jednak aby z niego efektywnie korzystać, upewnij się, że jest on dostosowany do twojej grupy docelowej i że generujesz do niego wartościowy ruch.
Może to przybierać różne formy, ale jednym z najskuteczniejszych sposobów są dedykowane strony docelowe tzw. landing pages. Identyfikując różne przychodzące grupy docelowe, marki mogą tworzyć niestandardowe strony docelowe tworzone specjalnie dla każdej z nich.
Ruch można podzielić na trzy główne obszary:
Ruch wewnętrzny: dzięki wykorzystaniu sponsorowanych reklam marki możesz kierować ruch z Amazon do swojego sklepu.
Ruch zewnętrzny: konsumenci mogą znaleźć Twój sklep za pośrednictwem wyszukiwarek lub płatnych reklam w mediach społecznościowych.
Link do marki na karcie każdego produktu na Amazon: klienci, którzy klikną link Twojej marki, są niezwykle cenni, ponieważ zazwyczaj wykazuje duże zainteresowanie Twoimi produktami.
3. Treść powinna odzwierciedlać potrzeby odbiorców
Aby skutecznie budować markę Amazon, ważne jest, aby zrozumieć odbiorców docelowych.
Zrozumienie ich potrzeb i problemów może pomóc w projektowaniu całego wizerunku marki – od jej przekazu po design produktu.
Najważniejsze są słowa kluczowe, wyrażają intencje klientów i są wyznacznikiem ich potrzeb.
Dowiedz się, jakich funkcji szuka Twoja grupa docelowa, jakie potrzeby chce zrealizować. W tym celu przeanalizuj dokładnie opinie (reviews) produktów, aby dowiedzieć się, jakich dokładnie słów kluczowych szukają klienci.
Pobierz raport wyszukiwanych fraz reklamowych, aby zrozumieć, jakich słów kluczowych szukają konsumenci przy zakupie Twoich produktów.
4. Dostosuj swoją komunikację
Istnieją dwa główne rodzaje komunikatów – komunikaty o produktach i komunikaty o marce. Choć często się pokrywają, oba różnią się od siebie i powinny być traktowane oddzielnie i rozłącznie.
Wiadomości o produktach są ostatecznie bardziej skoncentrowane na samym produkcie. Opisuje złożoność produktu, komunikując jednocześnie główne powody, dla których konsumenci powinni go kupić. Często ten komunikat ma formę najczęściej zadawanych pytań dotyczących produktu.
Z drugiej strony, przekazywanie informacji na temat marki opowiada o ogólnej historii marki. Komunikuje kluczowe elementy, wartości Twojej marki, aby klienci wiedzieli, co cenisz, i co rozwija jej estetykę i ton. Twoja komunikacja z marką jest niezbędna do budowania wartości marki zarówno w Amazon, jak i poza nim.
5. Zadbaj aby twoje strony produktowe były jak najbardziej szczegółowe
Wszystkie elementy na stronie produktowej powinny ze sobą współpracować, aby utworzyć jeden spójny komunikat.
Wszystko, od treści po zdjęcia i słowa kluczowe należy wykorzystać, aby stworzyć jednolite i przekonujące klienta doświadczenie zakupowe. Łącząc atrakcyjne treści i zdjęcia, będziesz w stanie skuteczniej komunikować, dlaczego klienci powinni kupić Twój produkt.
6: Zoptymalizuj obrazy i opis produktu
Po pierwsze zbadaj konkurencję aby dowiedzieć się, co działa, a co nie. Sprawdź jakich komunikatów używają inne marki. Zastosuj perswazyjne infografiki, to jeden z najważniejszych elementów listingu produktowego.
Amazon On-Page Content składa się z optymalizacji trzech rzeczy:
Tytuł produktu: oto co przyciągnie wzrok konsumenta i przyciągnie uwagę.
Bullet points: konsumenci nie chcą czytać długich tekstów. Bullety sprawiają, że wszystko jest krótkie i czytelne.
Opis produktu: Przy tak wielu produktach na Amazon, konkurencyjny opis produktu jest niezbędny.
Ta forma optymalizacji ma na celu zapewnienie dwóch rzeczy:
Wyszukiwanie: Dzięki temu Twoje produkty są łatwiejsze do odkrycia dla algorytmu wyszukiwania Amazon.
Możliwość zakupu: gwarantuje to, że Twoje treści będą odpowiadały funkcjom produktu zgodnie z najwyższym standardem Twojej marki.